Wednesday, April 18, 2007

"Fiskeboller lengter etter haaavet"

Har du noen gang hoppet i klær? det har jeg:)
Jeg var nemlig på jobb på mandag og tirsdag, der skulle vi få fin-besøk så butikken måtte "shines" det gjalt også lageret. Der ble jeg plassert. Oi! tenkte jeg da, det var ikke bra, dette kommer til å gå sakte for seg og det er jo ikke sååå gøy å stå der inne og brette klær og ta de opp på hyller og være Usosial. (but anyway)
Da jeg kom inn på lageret fikk jeg skjokk, HELE gulvet var nemlig dekket av klær sikkert opp til hoftene på meg! Jeg var mektig imponert, men når alle vinterklær skal byttes ut med sommerklær må vi jo putte vinterklærne ett sted, og da var det jo egentlig bare rett og rimelig at de faktisk havnet på lageret.
Jeg hadde ikke peiling på hvor jeg skulle begynne, men fant meg et sted til slutt, jess..så var det igang. Vi har fryktelig liten plass på lageret når vi har inne både vinterklær og sommerklær samtidig så på hyllene var det knapt med plass skal jeg si deg!
Etter at jeg hadde skviset noen (les:mange!) klær oppå hverandrekunne jeg endelig burje og brette klær fint sammen og pjåte de oppå hyllene.
Jeg hadde min egen lille krakk der inne, på lageret. Den står jeg på når jeg skal legge klær øverst på hyllene for egentlig så er jeg litt lav. Før jeg viste ordet av det mistet jeg balansen og falt rett ned mot det harde gulvet, men jomminsanten var det ikke dekket av klær! Jeg pustet lettet ut og riktig stor-koste meg. Det er ikke hver dag du får ligge i en haug av klær:) hmm..arti!
Da jeg var ferdig var jeg stolt for alt så så fint ut. (meeen) Da jeg kom på jobb på tirsdag igjen var nye svære bunker med klær plassert på lageret igjen. Jeg sukket for meg selv og startet på nytt igjen og nå ser alt verry nice ut, bare sånn at du vet det. Mhm!
Og ellers??..

  • Fiskeboller er godt, det er epler også.
  • Silje-søtingen har hatt bursdag, gratulerer med overstått suuti! Jeg skrev forresten et dikt til Sillybilly som jeg skulle publisere her, men jomminsanten har det forsvunnet!
  • Vi, Eidsvåg Superjenter har startet serien, og det sprudler inni meg! KAMP!
  • Jeg glemte min nice Nokia ("connecting people") på bussen i går, den er trygt hjemme hos moren sin igjen.
  • Camilla kastet kake i fleisen på Nils:)
  • ADVARSEL! Do not try this at home! - å tegne skjegg med sprittusj er ingen god ide.
  • Nypresset appelsinjuice på Lerøy er godt.
  • Countdown til bad taste:)
  • Jeg er lei ordet: umoralsk.

Jeg trenger hjelp å forresten, hva gir man verdens søteste jente i konfirmasjonspresang? Noe utenom det vanlige,som hun kan ta vare på? hmm..dilemma dilemma.


(dette bildet minner meg om silje:) ..så vet vi det:P

9 comments:

Kamelon said...

Alltid like herlig å titte innom bloggen din Martemor! Den lyser opp i en ellers grå og kjedelig hverdag med sine lyse farger og morsomme fortellinger=)
Gla i deg min solstråle!

siljemilje6 said...

har du skreve dikt marte?? =O tell me!!!
hahha.. lol.. d bilde va døds tøft..;) passer meg perfekt.. xD
kjempe gla i deg..<3

martepåkartet said...

ane: Sommerstemning her ja:) men plutselig så snødde det!hihi:) jajaaa...kjempe glad i deg å lille snusk!
Sully: Jaaaa, jeg skrev dikt til deg, og nå fant jeg det, så du skal bare se jeg publiserer:) haha, sokkebildet passer deg jaaa, beautiful ai!?!? kjempe glad i deg mulli:)

Åsså trenger jeg hjelp til konfegaven fremdeles altså folkens! hmmmm...forslag?JA!!:D

Anonymous said...

Hvorfor er du lei umoralsk? fantastisk ord som representerer vårt syndige samfunn på en fantastisk måte!

Hanne Kristin said...

Eg e enig med Marte! I klasse 1d e umoralsk et kanskje litt for flittig brukt ord..

Ellers har du vært kjempe flink å rydde Marte! Hehe.. Det tror eg de på jobben din syns og. Bra det e en som gidder å ta de usosiale oppgaven og ;)


Marte for svarte!! Vi får preikes 2morrow!

siljemilje6 said...

i klasse 1a er UMORALSK alt for lite brukt!!! eg ANER jaffal ikke ka d betyr.. hahaha..
Dette ordet skla få plass i ordboken som Ida og eg e i gang med produsjonen av..! =)

martepåkartet said...

Nils arne kopperud/anonym(my ass): jeg vet at det er du som smuger deg innpå som anonym her! HAH! det skal du ha meg til å tro!? etter en helg i Seterviken med Bjarto og Kristian så kan jeg innrømme at jeg hørte det veeeldig mange ganger, og i klassen er det ikke særlig bedre. hmrf! det ordet hører ikke hjemme noen plass og når noen sitter og skriker UMORALSK mot en reklame for deodoranter da lurer jeg på om jeg er på feil planet jeg! (haha-->buuurn!)
Hannibanny: Takker for støtten hannemor:) ryddingen fikk jeg skryt for ja, og det var gøy:)jeg bare sier deg:du skulle sett det, du skulle sett det:)
Sillyba: Jeg synes du skal skifte klasse til vår:) vi trenger litt flere lekekamerater der oppe, spesielt støtte på "jentelaget":) haha, umoralsk er ikke verdig nok til å havne i ordboken til deg og Ida;)ikke skriv det inn:)

Anonymous said...

skjønner ærlig talt ikke dine latterlige motsetninger mot ordet umoralsk. Eg kan forklare deg opphavet av ordet, vi har noe som heter moral. F.eks: Eg har god moral, du har dårlig moral.. Moral er bra, men umoral, det er uff.. Og veldig mye er umoralskt her i landet.. så umoralsk er et evig bra ord!

martepåkartet said...

jeg umoralsk! PØH! anonyme pingle:P