Tuesday, April 3, 2007

O'what a lovely feeling!

Ferie..Det er så fantastisk!
Du slapper helt av, og kan gjøre akkurat det du vil. Uten å være avhengig av lekser eller andre ting. Følelsen er utrolig deilig og du kan velge å slappe av en dag, eller ta deg en laaang tur vekk fra alt og alle.
Jeg har forøvrig forløping vært på liggebesøk hos kusine ++ på Nestun i noen dager, slappet av og begynt å trene litt i smått igjen. Det er lett når du doper deg på 4 tabletter hver dag (noe jeg har glemt å ta nesten hver eneste dag, men i dag..i dag skal jeg huske det!:P), beina er på bedringens vei igjen. Det er positivt. Jeg har jogget med Camilla, og syklet meg en tur til Åsane ++ igår, trening er herlig!

Jeg synger mye for tiden, dette er et vårtegn. Om det er fint å høre på er en annen sak:P I dag dukket en sommersang opp i hodet mitt. En solskinnsdag. Vi i Bergen har hatt fint vær i litt mer en en uke nå (i hvert fall etter min mening) det har vært herlig. Det var derfor ikke rart at tekster som:
"Jeg sitter ne' på berget og ser utover haveten solskinnsdag i ferien min i sommer skal jeg surfe stå på vannski og badeja denne ferien tror jeg blir fin" og
"Du si megHar du det bra? jo takk skal du ha, jeg har det bedre enn de fleste her tilstede. Jeg smiler hver dagfordi jeg er glad, det er så fint å leve si meg kan du ikke se det"
dukker opp i hodet mitt.
En annen sang som dukker opp i hodet mitt og som jeg går og synger på er "I see your true colours". Den sangen er så nydelig fin og ikke bare er den hentet fra yndlingsfilmen min "Save the last dance" den har så vakker tekst. Jeg skal skrive mer om den sangen senere, men den sangen er verdt å laste ned altså. Beautiful!
Jeg drar mot hytten vår i Olden i dag. I kveld med andre ord. Sammen med Josefine, pappa og mamma. Det blir kjekt, spesielt siden Josef ikke har vært der før:) Skal være der i noen dager, så da står bloggen stillt:P Gleder meg, da kan vi bade i bre-vann (rett nedenfor hytten), gå tur rundt yndlingsvannet mitt, dra til stryn, muligens på "laukji-seteren" (sånn uttales det der:) og sovne inn til bruselyd fra fossen. Olden er blandt de beste stedene på jord.
Dagen i dag er i tillegg viktig for i dag har nemlig Hanni bursdag!:

Du er en utrolig søt jente som lyser opp både min og andre sin hverdag! Gratulerer med 17års-dagen! Kos deg lille (eller skal jeg si store??) venn:)<3>

7 comments:

Camilla said...

Hei Marte!

Ferie er digg altså!=) Er veldig enig med deg!!

Håper du får en fin tur til Olden, og GOD bedring med beina dine! Du MÅ bli frisk altså:)

HanneK said...

Åå vår/påskestemning på bloggen din Marte. like it!
Snakket med to små søte barn på jobb i dag, de fortalte at de skulle til olden de og :) Et veldig fint sted visstnok ja. Dokkar må kose dokkar møje.

Og takk for hilsen, kooselig :p

Klem fra "gutten" din

siljemilje6 said...

Heeeej marte..xD
Må bare si go påske t deg assa..! å kos deg masse i Olden.. (si d på MIN måte når du leser d, oki? hihi) Du må få me deg Josefine på joggetur rundt vannet assa! hehe.. D hører lissom til, føler eg..:P hehe..
me preeeeikast..=) <3<3

Adelheid said...

Ferie er herleg<3<3hehe..du og Josef må kosa dikka masse i Olden!!

Hetlebakkjen said...

berre velstand med ferie... eg har forøvrig spadd poteåker og snekra saueinnhegning, og da e jo artigt...

preikast på tirsdag!

Benedicte said...

du...? E d på sansli eller noe din far jobber??? Har de sånn fontene ting utenfor?? Klem

martepåkartet said...

:) jaaaa vi koste oss, det var gøy:) Olden (med riktig tonefall) er et nyyydelig sted:)der tar vi klassetur en gang folkens! med benna og silje;)
Benna: pappa jobber der ja, hehe, synn at du ikke så han:P