Friday, February 23, 2007

Winterferieeee...eeeyyy!!!

Jeg er overlykkelig!! og det er nok de fleste andre skoleelever i bergen by også! vi har nemlig vinterFERIE!!! jaaaaaa=D Jeg kjenner gleden bruse inni meg:) selv om jeg kommer til å savne samtlige personer både fra klassen og ellers i ferien, for nå er vi en sånn go' gjeng:)
I dag var klasse 1D og klatret i gymmen, og det var jo interessant. Jeg fant ut at jeg ikke synes det var så gøy, men nå i etterkant når jeg sitter her og filosoferer tror jeg faktisk at jeg liker det allikevel! JA!
Jeg satset på den enkleste veggen og prøvde å komme meg opp på første forsøk, men det var litt skummelt i grunn så jeg hoppet ned igjen, så bestemte jeg meg for at pokker heller, dette må jeg klare og da klatret jeg helt til tops! jeg er faktisk litt stolt i grunn, for jeg trodde ikke jeg skulle klare det. Veggen var 15m høy, og det høres ikke så høyt ut (spesielt ikke for de som klatret i masten på statsraaden) men jeg skal love deg at jeg synes det var veeeldig høyt i deed når jeg "stod" der oppe i toppen! mhm:)
Men mest stolt er jeg faktisk av Marit! jeg synes hun fortjener kjempeaplaus! denne skjønne lille jenten with "no fears" har faktisk høydeskrekk med både blackouter og forferdelige vrangforestillinger, og hun klarte å klatre HELT til topps! utrolig bra jobbet!!:)
men litt aplaus til de som sikret også da:P de var flinke de å!

Da vi var ferdig med klatringsen med handelshøyskolen tok vi bussen til byn og gikk av. Da tilfeldigvis 2erbussen kom tok vi den ett stopp til skolen, fordi vi hadde mye bagasje og tenkte at når den kom der hvorfor ikke ta slite rumpen litt ut istedetfor beina? denne ørlille bussturen skulle vise seg å bli mer irriterende og dramatisk enn jeg trodde før vi gikk inn der. MAKAN!
Jeg kom nemlig i krangel med en ca 50-år gammel trønder som påstod at vi var "latsabba", gurimalla jeg var så irritert og ble sittende og diskutere med han! kalle oss for latsabber! han skulle hatt ris! okei..nå kjenner jeg at jeg blir litt sur inni meg så nå skal jeg slutte å snakke om trøndere..hmrf!
Vi hadde engelsk i to timer etter gymmen, og det var greit nok det..mhm.. bortsett fra at enkelte gutter i klassen har serriøse kromosom/hjerne-problemer (host*helge og cato)!! i dag var det ikke teip det gikk i, neeeeida! vann var dagens tema, stakkers ane endte opp med vann i hele fjeset da hun ofret seg for meg! for en fantastisk jente altså! du skulle hatt æresmedalje fra kongen! Videre tok disse to møkkene (beklager sterke ord) erstatningsflasken min og kastet vann på meg...ååååhhrr!!! da jeg kom inn i engelsken og skulle sette meg på standardpultene til helge og cato og meg (jaaa..jeg er nok tvunget til å sitte med de i tillegg ja...hmrf) hadde de lagt en klissvåt svamp der så jeg ble selvfølgelig kjempevåt i bakenden når jeg satt meg..mhm...jadda! altid like gøy det..
Da vi var ferdig og gikk mot bussen var fi9, kristin og meg først på 7eleven og kjøpte lilla påskeegg som jeg og josso spiste på vei hjem fra skolen..på bussen altså, vi satt og MmmmMMM'et oss hele veien:) I tillegg hadde vi en skikkelig koselig bussjåførdame som jeg likte veldig godt:) smiiil*
Jeg kom hjem og har ikke gjort så mye, men ettersom familien angeltveit gytri pleier å spise noe godt på fredagskvelden og pizzaen stod i ovnen, TV stod på og alt det andre elektriske ble det plutselig natten her i eidsvåg! HELE nabolaget mistet strømmen i såndær 20 minutter!! dette har jeg aldri oppdaget før og synes i grunn at det var veldig koselig..ja! vi ble sittede å spise pizza i mørket, med lys på bordet og koste oss og latet som om at vi levde i gamledager:)
Josefine og jeg var forresten på YLVIS-forestilling i går! det var kjempe morsomt! kommer kanskje mer om det her senere, hvem vet?:) det svarte i hvert fall til forventningene!anbefales*
...
Nå er strømmen tilbake ettersom jeg sitter her og skriver på data, og det er kjekt i grunn, men strømløsheten var gøy så lenge den varte..ja! jeg merker også ellers tendenser til tendenser (tett nese+vond hals+rennende øyne og nyser) til forkjølelse og kaster meg over husets siste sitron (det skal hjelpe skjønner du)jeg sitter her og hører på "bad boys" med Bob Marley som har utroolig mange brae sanger i grunn! veldig bra sang, den beskriver på en måte jentene i 1D sitt store problem...hmm..God vinterferie folkens kos dere til de graaader!:
"Bad boys, bad boys what you gonna do? what you gonna do when they come for you?"

Ellers er det også noen andre viktige setninger i sangen:)
- So why are you acting like a bloody fool?
- Why did you have to act so mean don't you know You're a human being


8 comments:

Anonymous said...

MARTE! Digget bussturen hjem i dag! <3 Koslii busssjåfør+påskeegg!
Perfekt start på vinterferie! <3
Ja, gjett hvem som klarte å prestere å falle i trappen foran ytterdøren vår i dag når eg kom hjem?? Jepp! va meg det! <3 typisk..Plutselig lå jeg med hele meg nedi en svr hau med klissvått snø.. mhm.. Å du likte å klatre litt allikevel? JEPP! dt va evig gøy..! Selv om dt va litt skumelt når man skulle ned igjen..! *LOL* strømmen gikk ikke her.. Vi satt å spiste middag å så på den mørkbelagte eidsvåg! alt var mørkt utenom Tyrivegen!! <3 Ble visst en litt lang kommentar.. Har mye på hjertet vettu.. ;)
Me talast snarte!
LøvUHoney! =D

Benedicte said...

HeiHei Marte!!
Så bra att du syns klatringen va litt gøy alikavell da!! hehe!
Det ER Gøy skjønner du, men kansje du ikke helt skjønte det i dag, emn at du trenger litt mer av det før du er helt hektet...;)

Vi også mast strømmen foresten!! hehe! Egentlig døds irriterende... Men pittelitt koselig også... men kunne godt klart meg uten det liksom... Men men... Så har jo innternetten vår vært vekke sånn derre 4 timer eller noe... Kjedelig!

Men egentlig så skulle jeg bare si goood vinterferie til deg!! Du må kose deg masse! Gla i deg<3 klem

martepåkartet said...

Josefine: oh no! fallt du? slutt med det! vi skal ikke ha noe "sjuke" i Londonium veit du:) ihi! tror vi må bli med benna og silly å klatre en gang jeg du:P love4you
Benni: Jah..det stemmer sikkert:) klatringen VAR gøy når jeg tenker tilbake...mhm:) Strømløsheten var koselig jah, jeg følte jeg levde på 1900-tallet..:D
Og du må også ha en kjempefin ferie sammen med hanneken! kos dere utroolig mye! surfing på snø! gleder meg til å høre om det:) nyt friheten:D Kjempe glad i du<3

LeneJ said...

off, klatring hørtes ikkje helt godt ut!! :P og helge og cato e jo som kjent i en klasse for seg sjøl.... *himle med øynene*

Forkjøla? join the club!! Eg nyser hvert 5 minutt her!! :P

siljemilje6 said...

MARTE!!! Så bra at du likte klatringen likavell! =) Benne og eg va helt i shokk for at du ikke lkte d assa! Vi må joines i Lehmkul-hallen å klatre en dag..;)

D holdt seiøst på me å klikke for meg når strømmen gikk assa! Var midt oppi noe som krevde strøm sjønner du..:p haha.. Men så ble d ganske kosli etterhvert.. Henrik tvang meg me på tyvejakt.. whooo.. hehe..
Ikke bli syk Marte.. D e så sinnsykt drit assa!
hehe.. kjempe masse gla i deg.. <3
(når e d dåkker reiser? glømmer d hele tiden..:P hehe)

HanneK said...

God vinterferie Marte :D Kos deg masse :P

Klatring var igrunn ikkje heelt min greie heller, likte bedre den svære sjokkasen inni det rommet eg :P Og de litt mer voldelige aktiviteten som ble bedrevet der inne (inspirert av Cato og Patric :P..
Menmen, god Tur til London og god bedring vennen :)

Hetlebakkjen said...

Vonar du får ein riktig god vinterferie Marte! Lukka te i London...hels dronninga!

martepåkartet said...

ADVARSEL: dette ble en litt lang melding:S ihi:) (A)

Leene: haha! så morsomt! da skulle du vært på skolen, det er så morsomt å se på folk som nyser, men litt synn på de også da, ettersom jeg er i samme situasjon..haha=P bare tuller duuu! god bedring lenemor!<3
Sillyboy: haha...jeg tror noe feilte meg, jeg er jo litt syk dah, sikkert derfor klatringen ikke funket helt:P men neste gang vetdu:) åsså må vi jo gå sammen jaaaa<3Litt irritating med "strømbrudd"(som jeg kaller det) jah, men litt sånn leve som "the old days" er gøy innimellom:) åsså har jo du Henrikskjønningen! gurimalla altså! jeg tror vi tre må ha strømbrudd sammen en dag:P ihi:) pappa har matet meg med både appelsiner, sitroner og citrusfrukter i to dager nå så jeg er faktisk ganske så frisk (ikke så langvarig som din sykdom kan du si:P stakker*) har akkurat vært i byn med jobben på middag, på "skibet" vi spiste fajitas og det var godt (med andre ord: jeg kjente smaken, tror jeg er frisk;) jeg drar i morgen! JEEEEIII:D my loveli josephine is picking me up at two:D jeeeei! håper du koser deg masse i ferien siljemor, og at du er FRISK! KJEMPE glad i dej å gumman:)<3*
Hanneken:Takk for det duuu<3 og lige så til deg! må kose deg kjempe masse med bennamor på surfing i snøen og håper dere baker skillingsboller for det er tradisjon for meg at dere gjør nå (intern en med benni:) HAHA! jeg fikk ikke sett deg på tjukkasen men det var sikkert verry much morsomt å se på! ihvertfall hvis du var mer engasjert enn når du spiller landhockey! =D LOL* ihihi! vi drar dit en annen gang, så hvis jeg ikke liker å klatre allikevel kan meg og deg sloss på tjukkasen! HAHA! is it a DATE? =D takk for bedringen, den er i bruk:P lots of looove for you my hannybunny:)<3