Sunday, February 3, 2008


WARNING!!! LANGT BLOKKINNLEGG!!!

Torsdag
Klokken er 01.00 om natten, og jeg kjenner hvordan flyet jeg sitter i begynner å bevege seg. "Herlig!", tenker jeg. Sitter på bakerst i flyet, rad 20. Her har jeg fått hele tre seter for meg selv, dvs hele raden! Jeg følger som vanlig flyvertinnenes "What-if"(en ulykke skjer)-instrukser, og blir ikke særlig overrasket over at oksygenmaskene fremdeles er over hodet og redningsvesten befinner seg under setet. Jeg lener meg tilbake i setet, og kikker ut av vinduet. Sukk* Bergen er så flott! Her ovenfra ligner det en større utgave aav pepperkakebyen (nam.. pepperkaker je..). Jeg kjenner meg egentlig ganske trøtt og sliten. Flyet som egentlig skulle gå 22.30 ble en litt "delayet" og forlot istedetfor Flesland kl. 01.00. Etter å ha sittet på nøyaktig samme stol ved nøyaktig samme bord var det godt med litt "privatliv" etter at tre unger på bordet ved siden av hadde sittet og glanet (veldig) åpenlyst på meg i 3 timer. Det var en smule ubehagelig, for å si det sånn: De snudde seg ikke akkurat vekk da jeg så åpenlyst tilbake og smilte litt, for så å snu meg igjen (neeeeidaa...!). Jeg undret meg litt på hva de så på, om det var min "good-looking/smelling" pizza som lå og fristet rett foran nesen på meg, eller om det var skjorten som jeg gikk med, som kunne minne en smule om et kjøkkenforkle (haha!). Ja.. den seteraden passet utrolig godt akkurat nå..

Før jeg visste ordet av det (sovnet;) sa min kjære flykaptein at vi skulle ankomme Drontheim (ja.. det var tysk) innen fem minutter, og jeg kikket ned på en ny pepperkakeby, ikke like fin som Bergen vel og merke. Klokken var 02.30, jeg var ikke akkurat lys våken. Etter å ha hentet bagasjen, og slept den med meg til flyplassens utgang stod heldigvis en flybuss rett foran meg da jeg så opp. Jeg fant meg en bahegelig plass, og lukket øynene mens jeg prøvde å "tune" inn min fancy mobilradio på min faste kanal, men endte opp med en behagelig-speaking trønderstemme istedetfor... Jaddaaa!:)

Gikk av på endestoppet, host* Lerkendal, og fant en hyggelig taxisjåfør som stod der og ventet. Ettersom han ikke var særlig snakkesalig, og jeg ikke kan fordra pinlig stillhet pratet jeg ganske sammenhengende de 15 minuttene det tok å komme seg til huset der min kjære søster bor. Jeg kom meg ut med tingene mine og sjåføren sa en setning med "schjøe" så jeg måtte dra på smilebåndet mens jeg ringte til Stine kl.03.30, og sa "jeg står utenfor huset ditt" (ja, hehe, jeg hadde også blitt redd hvis noen hadde sagt det til meg:P)
Et lite bustetroll stod i døren og hjalp meg inn med bagasjen. Det var utrolig kjekt å se henne igjen, og etter litt klemmings la vi oss for å klare å fungere sånn noenlunde dagen etterpå (vi skulle opp 06.30).



Fredag
Min kjære søster skal bli bio-ingeniør, så det sier seg selv at hun er flink:) Mens hun hadde timer dagen derpå, satt jeg på en av NTNUs mange student-lesesal, lekte student og skrev norsk-framføring;) Etter et par timer tok vi oss en god kaffe mocca på stam-kafeen hennes, før vi dro mot Trondheim-city. Der "lunsjet" vi på godt brød (Mmm!!) før vi shoppet litt, og deretter gikk hjem (var litt trøtt..hehe). Hjemme gikk det i taco,brownies og is + film "Cyote Ugly"<- kan absolutt anbefales! Vi la oss ikke sent.


Nei.. Jeg liker ikke å stå opp;)


Bestilte billetter på kinoen til "Lønsj"


Kremt*.. hehe, ble jo en del bilder sammen med "The Simpsons", mens vi ventet;)


I stuen i leiligheten!


Kan ikke akkurar si at jeg merket noe til den "fattige" student-tilværelsen mens jeg bodde hos de tre studentene altså! Leiligheten var gigasvær(!) og det sier vel sitt når et biljardbord står fint plassert midt i stuen?..


Fredagen jaa...var trøtt, godt å være hjemme (og spise masse;)

Lørdag
Deilig med lørdag! Vi sov lenge og spiste engelsk frokost (haha, bønner og egg? ja-takk!). Etter dette dro vi til byen igjen og det ble litt butikk-kikking ja:) koos*. En venninne av stine jobbet på Trondheims "Vitensenter" så der fikk vi gratis inngang, og GJETT om det var bedre enn det i Bergen da! hehe.. Var der en stund, og fikk prøve en vektløshets-sak, som vel var det gøyeste:) brukte en del tid der for å si det sånn;) Etter dette var det spisings igjen, denne gangen på en koselig studentkafe eller noe:) nachos, ja.. det er godt det! SÅ bar det rett på kino:D Var veldig positivt overrasket til de nærmere like "stressless-stolene" som det var mange av rad-på-rad i kinoen. UTROLIG behagelig, gikk til og med an å legge de bak! Mmm:) Vi så en norsk film: "Lønsj" med de fleste berømte skuespillerne vi har i Norge, hehe, nå kan jeg ikke så mange av navnene da, men av fjes var ihvertfall Pia Tjelta, Aksel Hennie, og Ane Dahl Torp (++). Det er den (virkelig) snåleste filmen jeg har sett i hele mitt liv(!), tror jeg! ved siden av "Stepford Wives" selvfølgelig;) og tror ikke særlig mange skjønte NOENTING da den plutselig var ferdig(vips!). Det sier vel sitt når en måke dreper/spiser en baby..? Anbefaling? SPAR pengene:P --> men altså, det å se Aksel Hennie spille homofil var nesten verdt de 80 kronene altså!HAHA! Next stop: Sushi-restaurant! Det gjør vi alltid når vi møtes, og det smakte godt (som vanlig:) . Videre bar det hjemover igjen, til is og kos, og vi la oss etter å ha sett "Dirty Dancing 2"("I'ts bloody amaaazing!!;)

(litt randome rekkefølge her;)

På vei til kafe:)


På "Vitensenteret", der prøvde vi et hjul som gjorde at vi liksom var i "vektløs tilstand":) artig*

Hehe, var en del sånn "hjernetrim" underveis, skal ikke akkurat si at jeg var best på det:P Stine derimot;)










Søndag
Våknet av vekkerklokken. ÆSJ! .. Stine hadde laget frokos idag igjen:) nam. Vi spiste og pakket, så var det mot bussen. Denne gangen: flybussen. Det var trist å dra ned igjen, langhelgen har vært så BRA! Neste år skal hun studere i Køben.. Da blir det hvertfall besøk!:) Satt bak Tor Endresen (og hans crew, hehe) på flyet og nappet et hårstrå ut av hodet hans som jeg gjemte i en gjennomsiktig plastpose (NEI!!! det gjorde jeg ikke!hahah!). Humøret er på topp (en smule trøtt) etter en pakke "Opera Mints" og nå starter lekse-maraton! grr.. ÆSJ! gikk glipp av treningskampen mot Fana..:( håper vi vant:)


(bilde fra hytten, i julen)

Alt i alt folkens: Bra helg!!! Hvordan har så, din helg vært??:)

7 comments:

Anonymous said...

bare bra takk:)

Anonymous said...

Ser ut som du har kost deg for å si det sånn.. Eg å vill ha en søster ett eller annet sted som eg kan besøke;)

Du gikk foresten ikke glipp av treningskamp... den ble ikke noe av.. viss du ser på været utefor så skjønner du sikkert koffor:P

Kjempe glad i deg vennen<3

martepåkartet said...

Bjarto: haha, så bra Bjartegut:) Håper du har kost deg masse, og at sjukdommen er i ferd med (ikkje berre i ferd med, men at han HAR) slippet taket;)
Benno: Men du skal jo besøke Hannemor om ja.. hva er det nå?8 dager:O eller??:D men skjønner deg altså;)hihi!! ÅÅÅ!NÅ gjorde du meg glad, midt i lekselesingen kl 1 om natten:P SÅ BRA!!! NÅ GLEDER jeg meg til kamp altså!;)

Josephine Baker said...

ÅÅÅÅÅÅ!!! *misunnelig*
Åsså skal hun til Køben av alle steder! MIN YNGLINGSBY!!! =)
Då joiner eg deg når du skal besøke henne ;) HAHA!Gjemmer meg i kofferten din! =)

martepåkartet said...

Haha! faktisk så har hun foreslått det;) men jeg sa nei, da:P HAHAHAH:D neeeida!!! Selvfølgelig skal vi ta oss en tur!;)<3

Anonymous said...

Ser ut som du har hadde en kjempe kjekk held=D nå har eg jo akkurat blitt nesten-nabo med søsteren min da...så d blir ikkje så langt å reise for min del;)..men kjempe kosli at de bor så nærmt da<3 Love yah, mahh beutiful QEENBEE<3 haha** du vet: "fly like a butterfly, sting lake a BIE!!"..tihi...;D Og btw, så ska eg nok få skvisa meg oppi den kofferten eg og=P

Ane said...

MARTE, I MISS YOU! Men eg er gla du koser deg i Norges herlige land likevel! Eg vil gjerne snakke med deg en dag du har tid, men du som er så sosial har vel neppe tid før neste år=) Gla i deg likevel! Klem<3