Friday, October 5, 2007

_____________________________________________________________

Kypros Høsten 2007


Josefine, Randi, Svein og jeg dro av gårde til varme Kypros forrige torsdag, en kald septemberdag. Vi gledet oss alle til å ankomme de varmere trakter, og ha en behagelig temperatur i hele 7 dager.
F.V: Randi og Svein, flyutsikt og Marte og Josefine.

Turen svarte så absolutt til forventningene, og jeg som håpte på mer farge en fregner kan vel si meg halvveis fornøyd. Vi ankom Kypros på kvelden, og var på hotellet rundt 11-tiden om kvelden. Leiligheten var gjennomsnittlig fin og utsikten fra vår lille altan var beautifull på godt amerikansk. Vi la oss til å sove med en gang vi kom frem, og det var herlig endelig få lette baken fra fly/buss-setene og legge seg flat utover sengen. Laken til dyne kan diskuteres ;)
F. V: Leiligheten sett fra inngangsdøren, rommet til Josefine og Marte, altan


Andre kvelden - på kinarestaurant! Den største og gøyeste jeg noengang har vært på;)



Dag 2 leide (tror det er litt kluss i dag-rekkefølgen min her, men pyttsann) vi sykler og syklet til en kjempefin strand: "Fig tree bay Beach" som Josefine kalte den, og "Fig tree Beach" som jeg kalte den, og Fig Tree-What som svein aldri hadde hørt om da vi hadde lagt der i 3 dager :) haha! det var morsomt det!
Dagene gikk faktisk bare med til bading, soling og spising - noe som passet meg helt ypperlig, og maten smakte også veldig godt ja:) Randi var helt imponert over min grusomme (tror vi kan kalle den det) appetitt, men altså: Jeg er lært opp til ikke å la noe ligge igjen på fatet jeg, haha:)
En dag syklet vi til nabobyen som ikke lå så langt hjemmefra, men den var ikke noe tess, så vi avgjorde at vi heller ville kose oss på stranden de dagene vi hadde der!Og det klarte vi da godt det!:) :


- Josefine nyter en flaske vann i varmen

- Fig tree Beach<3> lovin' it

- Haha, hun ser ikke akkurat misfornøyd ut-hæ?:)

-Haha!

- Det ble en del desserter på oss i løpet av turen, men ghu(!) så gode de var!

- Italiensk restaurant, det var godt..MMmmm!(-Mils!)

- Jamminsanten fikk ikke josefine meg med!...-->

- 250 meter opp i løften dinglet det to rare jenter, og om jeg er stolt av det?...

- Du skulle bare visst!(dersom uniten hørte noen fæle hyl kan det godt tenkes at det var meg;)

- åå som jeg elsker å bli tatt bilde av helt oppi fjeset...jaaa..mhm...

- Haha, etter lange dager på stranden måtte josefine ligge seg i X-stilling på sengen av utmattelse.

- Ååå, live-musikk mens en spiser det er koselig det:)

-Og desserten kommer jeg aldri til å glemme:D den var good, og ganske så fin også!

- Sjekk den fornøyde da!

- Haha, jeg visste det var Svein- Josefine hadde arvet sin ville side fra:D

- mmaaattt - kanskje litt dumt i grunn, at butikken bare var 50 meter vekke..?!?!;)

- Nest siste kveld; ute og spiser kyprotisk mat, det var godt det!

- Josefine og jeg hadde litt humør til overs og ble litt høylytte på restauranten..

- Noe som førte til at vi fikk en del blikk etterhvert..huff!..tror aldri jeg har ledd så mye jeg!

- Restauranten var superkoselig og vi fikk druer fra TAKET til dessert:D Sånt tak skulle jeg å hatt:)

- Dette bildet bleee så fint! Sjekk DEN fargen da! dette bildet er tatt på "ministranden".

- I Danmark er sykler godt brukt, og Randi storkoste seg på sin fancy guttesykkel:)

- Hva er dette fra et dyr montro? En salamander? Jeg løp etter for å fange et bilde:)

- På "Ministranden" iført det eneste jeg kjøpte (til meg selv) der nede, adidas-shortsen, joa fornøyd med den;)

- En liten del av utsikten fra vinduet, bassenget var deilig avkjøling etter strandturer.

-Den blide og brune og jentungen!

- Flyet imponerte ihvertfall meg! Har aldri sittet på et så stort fly før jeg!


Det var så fint vær på vei tilbake til Noreg og selv om begynnelsen av reisen startet med "litt turbulens" var det kjempefint og sitte å se ut på fargene utenfor vinduet. Kypros anbefales folkens! Josefine og Jeg har allerede planlagt tur til Agia Napa om ikke lenge:) noen som blir med eller?:D

11 comments:

HanneK said...

Aaah!Saa digg aa se bilder av dokkar sote,brune jenter! :D Sitter her aa smiler for meg sjol :P

Eg har faktisk vert der Fig tree... stedet :P

Og den oppiluften turen dokkars!KONGE! Skulle likt aa vert med jah!

Men eg e litt skeptisk til Agia Napa dokkar!Tror ikkje det e heeelt trykkt aa slippe dokkar los der for aa si det saann ;)

Savner dokkar tjeiorna mine <3

Ane said...

Eg e lett med på kas tur det skal være om dere to er der:D
Men så utrolig koselig dere ser ut til å ha hatt det! Og når begynte dere å se så voksne ut? Eg vil hjem til dere, mine søte, blide venner=(
Miss you so much!<3

Kebab said...

Det så ut som dokkar hadde det kjempe kjekt! Eg har ikkje hatt tid til og gå gjennom bloggene til folk før no.. sitter no på et hotellrom i Hollywood så koffor ikkje.. Eg kvapp litt, for eg trykket no på ett og ett bilde for og få de opp i en normal størrelse.. men når eg kom på det ene bilde av deg på stranden, så var det plutselig zoomet inn på puppene til en dame som satt toppløs bak deg..:P planlagt bakgrunn eller? hehe

Josephine Baker said...

HAHA!! For noken bilder!!! HJELP!! Ser jo helt forferdelig ut!!! hihhi =D

Anonymous said...

du e søt uansett josefine, så ikke klag!! så ut som dere har storkost dere! og den desertsnømannen.. sånn vil eg og ha!!! og så vil eg og være med på tur om det blirnoe av;) klem<3

Anonymous said...

Wow, det var masse bilder! Har lyst til syden!!! Den isen var gøy, det var foresten også faren til Josefine med den parasolen,han var skjønn hihi...

Ambessa said...

høstferie...., det så konge ut!

HanneK said...

Hehe, katrine sin kommentar angående faren til Josefine, fikk meg til å tenke på den kvelden vi var hjemme hos meg i sommer en gjeng, og vi fikk høre mange artige historier om den gøye familien til Josefine.. Rembember?

martepåkartet said...

Hannii<3: Ouuu!!Har du vært deer??:D Ja, den oppiluften-turen var driiiitgøy:D den tar vi igjen i Agia Napa du!?!:D for der skal du være med ååå:D Helt trygt det:D skjønner ikke hva du mener jeg;) hihi!Savner deg flickon min<3
Ane: Jeeeiii!da er vi TREEEE;) haha! Vi ser ikke voksne Anemor!Nå må du gi deg altså, haha, se på oss da! vi har ikke forandret oss i det heele tatt(eller jo..jeg har fått noen nye fregner på øret:)Vi vil ha DEG hjem å:)<3Savner deg masse<3
Kebab:) : Det var driiitgøy! Og tro meg:Jeg hadde aldri plassert det stygge bildet utpå her hvis ikke det hadde vært noe arti med det, haha-helt tilfeldig den bakgrunnen da, men vi fikk oss en god latter da vi så det;)Også du sitter på et Hotellrom i Hollywood du altså,HAHA, hørtes skikkelig tidi ut!Ja, er det noen som har "oppdaget" deg da, eller har du sett noen stjerner??hehe;)
Jossi: PØH! gjør du vel ikke brune unge!
Kristin: mmmMM...ja, den desserten var sååå GOOD! Haha, og vi stiger til hele 4folk-> til Agia Napa:)flere??:D
Katrine: Sant Svein var skjønn-ja?!HAHAHA!
Ruud: JA! det var så gøøøyy!!!:D
Hannemor: Det er så sinnsykt mange rare historier om Josefine m/fam, haha!Gi meg et hint da, så husker jeg nok:D

Adelheid said...

Det saa saa sinnnsykt goy ut<3 Og no er vi fiiiire. Eg er med :P hehe! Saknar dykk stort! <3

Anonymous said...

ååååe.. marte i syden e noe av det gøyeste eg vet.. xD