Tuesday, May 15, 2007

Til en venn..

Hva gjør man når en venn har det vondt?
"Vennskap skapes i forskjellige faser og situasjoner i livet, det kan være i kriser, eller tider da livet smiler og solen står høyt på himmelen. Vennskap handler om kjemi, kjemi mellom mennesker og det menneskelige sinn. Uten denne kjemien så blir man bare en ”hei på du”-venn. Venner er det nærmeste man kommer at menneske uten at man kan kalle det et forhold. Det å være venn med noen er en slags pakt om at man står sammen i tykt og tynt. Forhold kommer og forhold går, men gode venner vil alltid bestå."
Venner er viktig, alle trenger en venn. Det er vanskelig å være en god venn til tider. Spesielt i vanskelige situasjoner, da man må finne det rette å si for at vennen skal føle at du bryr deg. De beste vennene, er også de som man har hatt både harde og gode tider med. Og det er også slike harde situasjoner som gjør at man bryr seg mer om hverandre. Og en ting skal du vite: dersom du har det vondt, har også vennen din det vondt. Og hvis du leser dette, så skal du vite, at jeg er glad i deg. Uansett hva som har skjedd i fortiden, eller i dag.
Jeg er glad i deg, og jeg vet at du har det vanskelig akkurat nå....



9 comments:

HanneK said...

Venner er utrolig fantastisk, og du skriver veldig bra Marte!

Tar meg tid til å skrive inn en melding jeg fikk en gang:

"Tenk hvis noe skulle skje med en av dine beste venner. Noe som gjorde at du aldri mer ville få se de igjen.. Tenk hvis den vennen aldri fikk vite at du virkelig var glad i den, at du brydde deg, eller at du satt pris på den.Tenk hvis det siste du sa til den var "jeg vil aldri snakke med deg igjen!", bare på grunn av en ørliten krangel.. Tenk på hvordan det ville føles.. Alle trenger å høre at folk bryr seg, at de støtter deg opp, at de blir satt pris på avsine venner.. Å si til noen at du er glad i dem gjør ingen skade, verken for deg eller den personen som får høre det, det har en motsatt virkning. Du føler en glede i hjertet, og den varer lenge og kan holde deg oppe i vanskelige tider. Bruk derfor tid på dine venner, la de få vite atter en gang at du bryr deg, at du er glad i de, at du støter dem og alltid vil være der for dem. Man kan aldri få hørt det for ofte. Derfor vil jeg si til deg, igjen:Jeg er glad i deg min venn! Jeg bryr meg virkelig om deg :-)"

Synes den passet bra til innlegget ditt. Husk Marte: Jeg er så UTROLIG glad for at vi er venner <333

Kamelon said...

Du treffer alltid rett på spikeren Marte......takk=)
Eg e veldig gla i deg, sånn at du vet det!<3

Josephine Baker said...

Elsker deg å Marte! <3 Takk for at du alltid er der for meg! =D

Anonymous said...

Hei min skjønne Martemor!<3 var altfor lenge jeg leste, og skrev blogg, så det var kjempekoselig å se litt hav som foregikk;) hehe.. men jeg syns å huske at Josefisen hadde en blogg også? hehe:) sitter her og er kjempeforkjølt.. Ø! hehe, ellers e eg kjempeglad for at pappa nå legger nytt gulv på kjøkkenet! ..og du vet hvor stort noe sånt er i denne familien! hehe.. Hvordan går det me deg da? har ikke snakket med deg siden de 10 minuttene på 17.Mai!( Camilla var veldig flink til å tale) men vi må finne på noe snart, lage smoothies eller gå på kino! pirates of the caribbean, kanskje? hihi:) Føler at eg har glemt å sinoe, men kommer sikkert på d en dag eg mister bussen;) Kjempeglad i deg Martemann!

Adelheid said...

Venner er kanskje det viktigste her i livet. Uten venner ville verda vert en mørk stad. Jepp. Men venner kan vere innvikla og du.

Anonymous said...

Eg tykkjer du er flink marte... men med ALL respekt så er det vel på tide å oppdatere no eller ka?

Anonymous said...

Snakker vi snart oppdatering her eller?! hehe

Josephine Baker said...

oppdatering eller???

Benedicte said...

Marte! No har til og med eg oppdatert min blogg... på tide att du gjør det samme alsåå...
Klem <3