Friday, March 16, 2007

Tikketi-tikketa-tikketrallalallala

Regler: Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv, eller rett og slett noe ingen andre vet. Bloggere som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon. (det kan jo faktisk ikke jeg ettersom at alle andre visstnok er tikket men jajja la gå!) Her kommer mine rare ting, (skal bare se det blir mer enn seks ting:D :

  1. Jeg tror jeg er sterkere enn jeg er. (jeg er jo det da:P)
  2. Kaninen min heter: Puffen Marzel Angeltveit Gytri og er 7 år i mai:)
  3. Jeg tror jeg har et fruktproblem: Hannek til Marte: "jeg har spiste 2 frukter i går!"Marte: "Wow så flink du er!!!!" (Jeg tenker på samtalen jeg hadde med mamma dagen før:) Mamma: "Marte du kan godt la vær og spise alt som er på fruktfatet, det er jo tomt hver eneste dag, kanke du ta deg et knekkebrø istedetfor?"
  4. Jeg har fått høre at jeg er feminist..jaha..mhm..
  5. Jeg liker veldig godt å synge og å danse:)
  6. Jeg har veldig tjukt hår.
  7. Jeg spiser veeeldig mye, alltid når vi spiser er det jeg som sitter igjen til slutt alene, i tillegg går det fort unna..haha! kanskje du vil ha et eksempel?: jeg sitter alene igjen og spiser på julaften og fire andre sitter og venter på meg, jeg ser opp, (Onkel til Marte:) "var du veldig sulten i dag marte?" jeg: "nei, faktisk ikke jeg spiste jo for ikke så lenge siden jeg." Du skjønner jeg har bygget meg opp en strategi, jeg må jo det! Det er ikke alltid like lett når alle er før ferdig enn deg å spise!jeg bare tenker: pingle! (det er liksom de som er ferdige) , så fortsetter jeg å spise:) ihihi! det er viktig med mat skjønner du!
  8. Jeg har prestert å si til klassen (eidsvåg) at jeg kunne vifte på ørene, da jeg skulle gjøre det og alle satt og ventet i stillhet var det ingen som så noe som beveget seg i det hele tatt! HAHA! (men jeg får det til altså! bare ikke under press:P)
  9. Jeg har hatt noen "nastye" opplevelser på bussen med fall og alt mulig så vær så snill å la meg sitte hvis det ikke er flere plasser igjen, ellers kan det være du må ta stabilt sideleie på meg sekunder etter (akkurat det har aldri skjedd da, men bare vent du!:P)
  10. Jadda, dette har nok de fleste jenter opplevd: miste bikinien i en vannsklie, stupebrett eller lignende, det skakke vera greit!
  11. Da en venninne av meg (les: Søftisen) besvimte på fotballbanen skrek jeg: LEGG HENNE I STABILT SIDELEIE!!!" og prøvde å få folk med meg, jeg liker å tro at jeg reddet livet hennes den gangen:P
  12. Jeg og trampoliner er heller ingen god kombinasjon, har klart å hoppe av skjønner du, veldig kjekt og rulle rundt på gresset og bare få mer og mer grønske på seg, mhm, smarting.
  13. Jeg har fått hjernerystelse på fotballbanen av at en annen jente fra motsatt fotballag nikket/headet meg rett inn i bakhodet, deilig.
  14. Jeg trodde veldig lenge at høner hadde fire bein.
  15. Hankjønn i klassen (les: Helge og Nils Arne) har desverre brukt meg som klut, det var jo en veldig gøy opplevelse.
  16. Det er ingen som noengang har klart å si meg hviken farge jeg EGENTLIG har på håret.
  17. Jeg har tatt visse tester på internett, en av de var hvilket "bakeverk" du var, i motsetning til venner som kom ut som kaker og boller, ble jeg et GROV BRØD! HAHA!:D
  18. Jeg liker ikke å bli masert (ihvertfall ikke til nå, det er liksom ingen som har overbevist meg)
  19. Jeg spiller sviper på Eidsvåg Superjenter 17 (og for de som ikke vet hva det er: bakerste spiller) dette fører til at jeg kanskje ikke scorer så ofte:D
  20. Jeg blir ikke brun, jeg får bare litt rødglød om sommeren + fregner da, thats it. yeah!

JAAA folkens nå bør dere være fornøyde altså, dette var ikke bare seks teite ting, det var en god del mer, og jeg har flere på lager, men nå er det nok ting som er spredd ut i offentligheten:P Enjoy friends! Ha en fin helg!

10 comments:

HanneK said...

hehe, morsomt! Har hørt nokken av de rare tingene før då, men morsomt like vel :p
Og ja, eg tror og at du e sterkere enn det du _egentlig_ e ;D

Benedicte said...

Hehe! tidi...
du hadde jo vært flink å kommet på masse... eg å ble tikket, men klarte ikke å komme på noen ting i det hele tatt... så jeg har ikke skrevet tikkken på bloggen ennå... hehe

Kamelon said...

Joda Marte, du har kastanjebrunt hår! Og det har eg sagt til de før. Og det e veldig fint skal eg si deg. Så det så!:D

siljemilje6 said...

Hahahhaha... lol.. Marte har kastanjebrunt hår.. d har hon jaffal ikke.. :P
men du.. du skla få komme hjem til meg å hoppe på trampoline du.. vi har nemmeli nett.. då slipper du å falle nedc på gresset å få grønske på buksen din..
OG eg syns godt du kan ta med at du scoret i helgen!!! ikke bare si at du nesten aldri scorer uten å nevne at du historsklig nok scora!!!!!! hehe
<3<3

Anonymous said...

Sweeper (slik skrives det) brukes kun i jente-/damefotball!

martepåkartet said...

Hannek: Takk for det du, da er vi to:P hihihi! men det skal du vite du, jeg tror du er sterkere enn det DU egentlig er også:)jess!:D
Bunny: HAHA, du må skrive du også, du er jo minst like rar som meg! haha, neida jeg bare tuller:) ihihi! men det skal du vite, vi venter på blogg nå;P
Anii: hmmm...kastanjebrunt, tror ikke alle er enig med den..host*silje!hihihi:)
Siljungen:neihei..jeg har ikke det nei..hva har jeg da hmm?klarer du å si det?hihi! og du nå må vi snart ha oss en dag vi to altså! bake muffins og hoppe på trampoline med netting og alt:) det blir gøy:D jah...den scoringen, den scoringen..det er som en drøm:) kanskje jeg har en fremtid allikevel?haha:) <3<3<3
Bjørn Myhren: ja, okei..mhm...nå vet jeg det, sweeper ja greit..var det noen grunn til at du fortalte det at det bare blir brukt i "kvinnefotball"? jeg føler du har noe usagt du vil si her..versågod du er velkommen..jeg lytter.

Adelheid said...

haha...*ler* sykt masse morsomt du har gjort!! apropos sånne testa på internett..eg blei grunnstoffet KLOR-grønn og giftig..so vett du da=p haha...trur eg må prøve meg på bakverket ein dag!

Anonymous said...

http://www.jossitralala.blogspot.com/ CHECK IT OUT!!!

Marit said...

Hehehhee, konge Marte!! Hoho..Vet du? eg og tok den "hvilket bakverk er du?" testen, og eg ble bolle! På samme side tok eg også "hvilket kjønn er du egentlig?" (eg ble MANN!!) og "hvor mange kameler er du verdt?":p eg var verdt bare 1 kamel i følge den testen.. Men mannen i Israel ville gi 200 kameler for meg då, men!:p

martepåkartet said...

Adeli: HAHA! klor:) det var morsomt!:D det passet du ikke til i det heeele tatt! jeg ble magnesium:S haha<3*
Josef: vi har sett og kommentert:)
Marit: haha! bolle! det var ihvertfall bedre enn grooovbrød:D haha!
men bare vent, en dag, en dag skal jeg klare å bli brownie eller noe med sukker i, för at putta det på det viset:)
haha og hvis det hjelper er jeg også en MANN! hahaha! vi er kanskje mer like enn vi tror vi to maritmor:D
ooog marit, jeg er vert 2 kameler, 2..hihi:) scmuck<3*