Monday, February 12, 2007

Fantastisk og godt!

I dag da jeg kom hjem lagde JEG, Marte, Muffins!! dvs (=) jeg bakte! jeg er fremdeles i sjokk og det bør du også være dersom du kjenner til min families bakeegenskaper.. :)
"Du slette ti'!!" tenker du sikkert nå, men det har du faktisk ingen grunn til, for de var gooode! jeg lover deg! jeg er skikkelig i hundre nå jeg:) Jeg som baker like ofte som stortingsvalgene har bakt muffins uten grunn, hadde det nå vært til ettellerannet viktig hadde det jo vært en sak, men det var på egen oppfordring. Jeg må være syk!
For de som også ønsker å leve litt på kanten og gjøre noe skikkelig sykt, en once in a lifetime experience*, anbefaler jeg at de lager muffins=) derfor legger jeg til oppskriften jeg brukte under her! Husk: klarer jeg det, så klarer du det også:)

Sjokolademuffins:
2 egg
1 og 1/2 dl sukker
3 ss, smeltet smør
1 og 3/4 dl lettmelk
3 dl hvetemel
1 og 1/2 ts bakepulver
3 ss kakao
2 ts vaniljesukker
Det var alt som skal til folkens! Lykke til=D Fremgangsmåten driter vi i, det er aldri noe viktig, bare bland det godt sammen du, sånn at røren er uten klumper og sånn. Ovnen skal forresten stå på 175 grader i ca. 40 minutter. JAHAAaaa....
det var dagens=) Lykke til, og skulle det være noen spørsmål svarer jeg gledelig på de.
Ord for dagen: "Spis en bever redd et tre"

16 comments:

Kamelon said...

Så flink du er Martemor! Her kommer det jo oppdateringer hver eneste dag! Skikkelig morro å lese om dine små hverdagsglimt=)
Men det om at du ikke kan bake noe annet tror eg ingenting på.....eg vedder på du er en superkokk, akkurat som at du er superflink i alt annet!=D

martepåkartet said...

Oh nooo, you got it all wrong anemor=) hahha...mine kaker går nedover i midten skjønner du, og tingene jeg baker ser alltid helt forferdelig ut, men det smaker ikke så verst da, den skal jeg ha...men du sier alltid så søte ting uansett du! setter pris på det da<3 Luvs<3*

Ambessa said...

gratulerer, det er det indre som teller! (unntatt indremisjonen :P)

HanneK said...

Ble nesten litt overrasket, trodde at du som e så utrolig gla' i mat, var en mester i å bake, men der tok eg visst feil (i følge deg).

Men må si eg e imponert, du har jo bakt uten juksing på 1-2-3! Fantastisk!

martepåkartet said...

Ruud: Takk Ruud, det var godt å høre:)
Hannek: Jeg klarer ikke lage 1-2-3 ting HAHA! jeg fåkke det til, benna er vitne=D men matspising er noe heeelt annet, det er meget meget enkelt:P ihihi!<3

Josephine Baker said...

Hey marty! Min lille kamel.. <3
Må bare få si at de muffinsene (<-SKREVET RIKTIG??) så veldig gode ut!! mhm.. gleder meg te å få smake (*HINT*) Må si at dt va veldig koslig å lese her altså..!
Loveyahhunny!<3

siljemilje6 said...

MARTE!! du får d til å høres så enkelt ut!! Eg tror eg skla prøve d en gang! lagde d en gang i fjor, men då måtte eg ha hjelp av stine.. haha.. d ble mye gris skal eg love deg..:p haha
DU E FLINK!! STOLT AV DEG!! <3

martepåkartet said...

*<3*
Jo takk, jo takk, jeg er litt stolt av meg også=P hihi=)
Du klarer den oppskriften! det er jeg sikker på:)
de hadde nok smakt verry good in deed:) <3

siljemilje6 said...

haha.. ja, hadde DET nok.. bare at d aldt hadde blitt noe av DET.. for DET hadde lakt utover gulvt før DET hadde klart å engang blande seg sammen!! haha.. im a griser!!! haha

LeneJ said...

Hehe, e akkurat som meg du? Plutselige innfall som resulterer i gale ting? :P Hmmm skulle likt å smake de kakene der.. *nammenam*

Konge med blogg, sant? :P Eg e bitt av basillen!

Anonymous said...

Likar dårleg den klassiske sarkasmen som unge herr Ambessa rettar mot oss indremisjonære menneske! Goa kake, da trur eg du laga marte... spent på når me får smaka på skulen? kanksj eved nestemann sin bursdag? preikast...

martepåkartet said...

Silje: da kan meg og deg bake sammen en gang:) tilsammen må nå vi bli en gjennomsnittlig person..hæ? eller nej..haha! men jajja vi kan prøve vi=)<3<3*
Lene: eeeyyy! hejpådej og velkommen i bloggeland!vi liker plutselige innfall, de er gøye og merk deg : ALDRI gale (HAHA!)..jeje*<3
BJARTEGUT: hajhaj!(amatørnynorsk til deg) eg må innrømma at den meldingen sikkert var betydeleg kortere enn den du i hovedsak ville skriva for nokre dagar siden...hmmm..men eg kan jo svara sjølv om=)
Bjarte, her har du misforstått! eg kan IKKJE baka! heilt alvorleg!og du skulla fått smaka på muffinsane hadde det ikkje vore for at eg gav dei 5 siste til ingen andre enn Josef(<3):) den diskusjonen får du ta med ho=P men ein dag...ein dag skal eg baka noko å ta med meg på skulen, oppfordring til deg å=)-->over <3<3*

Ambessa said...

Sorry bjarte, det var ment godt, egentlig.

Anonymous said...

Selfølgelig ruud, misjonen so tel!

siljemilje6 said...

hihi.. vi hadde nok blit en gjennomsnittlig baker til sammen ja..;) dette skla testes ut oki?!!;)

Anonymous said...

YOU got it silly:)<3 kjærleik til deg hjå meg:P